Opět v Rychlebech, opět ve středisku Paprsek, opět na legendární Staré škole. Bez technologií, pěkně postaru. Po cestě vlakem do Ramzové – pro někoho první – jsme po namazání běžek a něčem malém do žaludku vyrazili přes Petříkov nahoru na hřeben. Po 7 km dorážíme již za tmy, ale se světly na Paprsek a scházíme dolů po sjezdovce na večeři a ubytování. Někteří se musí trochu rozkoukat, ale zvykají si rychle.

V pondělí a úterý jsme na svahu. Někdo potřebuje pouze zdokonalit carvingový oblouk, ale jsou s námi i někteří, kterým dělá problém stabilita na stojících lyžích. Ti se ale rychle učí a v úterý odpoledne sjedou bez problému celou sjezdovku. Odměnou je vždy dojezd až k chatě, kdy zkoušíme jízdu hlubokým sněhem.

Ve středu, to jest v kritický den, přemažeme běžky (je sice krásně, ale mnohem chladněji) a vyjíždíme lanovkou opět na hřeben. Na středisku Paprsek je parádní, že nabízí i frézované běžkařské stopy, takže učení se běhu na lyžích jde mnohem snáz. Odpoledne se většina s běžkami sžívá a nedělá jim sebemenší problém sjet skoro až k chatě 3 km sjezdem.

Poslední den sjezdového lyžování nabídl dopoledne krásné počasí, které se před obědem bohužel trochu pokazilo, takže o něco dříve končíme. Rozhodně neděláme chybu s poslední jízdou, která se vždy může vymstít. Večerní program má hlavní body tyto – gratulace těm, kteří mají na lyžáku narozeniny a večer s hudbou.

V pátek je na programu brzký budíček, úklid chaty a přesun zpět na vlak do Ramzové. Na rozdíl od minulého roku nedochází ke zdržení a v rekordním čase jsme v restauraci na oběd a v klidu čekáme na vlak. Čekají nás 3 a půl hodiny do Ostravy, ale každý se zabaví jak umí, klidně se třeba prospí.